Rond melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Koen & Janine Los Buning - WaarBenJij.nu Rond melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Koen & Janine Los Buning - WaarBenJij.nu

Rond melbourne

Door: Klos

Blijf op de hoogte en volg Koen & Janine

22 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Verslag 5

Poeh wat een werk zo'n pagina bijhouden, daarom hoop ik maar dat iemand t leest...Maar we zitten nu op een camping zonder tv of i-net dus sja moet wat met me tijd ;)

Anyway alweer een boel gedaan, vanaf Sydney doorgestoken naar Melbourne, de kust tussen deze twee steden incl de hoofdstad links laten liggen.
Dit op raad van wat bekenden en wat locals, tevens was de bekende Lonely Planet ook van mening dat er weinig te doen was gezien het korte hoofdstuk van dit gebied.

Dagje Melbourne ingepland vanwege de Austrian Open die die maandag begon, mooie wedstrijd gezien van Djoko en S.Williams, beide wonnen hun partij uiteraard redelijk simpel. We kwamen supertoevallig ook nog een kennis van Janine tegen, kleine wereld :-D
Allebei een horloge gekocht als aandenken aan deze mooie reis ( naast het aandenken zoals een lege bankrekening en een farmertan).

Daarna doorgereden naar de great ocean road, daar 5 dagen rondgereden en de mooiste kustlijn gezien. Er was wel een hittegolf met elke dag boven de 40 graden dus we hebben lekker gezweet tijdens de vele wandelroutes langs de cliffs en dan nog maar te zwijgen over de miljoenen vliegen die je gewoon aanvallen!
Het was een mooie workout en een boel prachtige foto's gemaakt.

Nu zijn we via het binnenland weer teruggereden richting geelong, met de losgeslagen bosbranden vlak achter ons latend. Nonstop alerts op de radio, sommige mensen zijn al te laat met vluchten en krijgen via de radio instructies hoe te overleven, hoe bizar!

Wij zitten nu weer aan de kust ten oosten van Geelong morgen de zee op en hopelijk zwemmen met wilde flippers en ook misschien zeehonden.
Gelukkig is het ook een beetje afgekoeld, zal de eerste nacht zonder airco zijn in weken.

Hierna weer richting Melbourne misschien nog ff naar phillip island of lekker de stad in duiken we zien wel.

Grtjs uit Breamlea Victoria!

• 22 Januari 2014 - 10:26

Rinus Buning:

Hoi Janine en Koen,

Nog een paar dagen in Melbourne. Gaan jullie nog een keer naar de Austrlian Open?
    Jullie hebben een wedstrijd gezien van Djoko en van S.Williams.
    Maar deze 2 spelers zijn inmiddels uitgespeeld.
    Djoko heeft verloren van Wawrinka en Serena heeft verloren van Ivanovic.
    Er zijn al veel favorieten uitgeschakeld.
    Veel plezier bij het zwemmen met flippers en zeehonden.
    En nog lekker genieten in Melbourne.

Groetjes

• 22 Januari 2014 - 12:11

Just:

Hoi Janine (en Koen),

Ik lees jullie verslagen met veel plezier. Nu ga ik zeker ook een keer Down Under doen!
    Hoe bevalt het eigenlijk in de camper, zit er b.v. airco en een 'bathroom' in?
    Waarom gaat eigenlijk iedereen daar in de heetste periode naar toe om te reizen of te tennissen zat ik me vanochtend af te vragen....

Groeten
    Just

• 27 Januari 2014 - 14:14

Ines:

Jemig wat een fantastische foto's staan er op jullie site zeg!! Ik ben er wat verlaat op terecht gekomen (matthijs is niet zo snel met berichten doorsturen), maar ziet er echt super uit!!! Die jungle.. En die kust.. Great ocean road staat bij deze ook op mijn lijstje! Wat een super ervaring. Geniet nog even lekker. En wij zien jullie daarna snel weer hopelijk.

Liefs, Ines