Ben moe, hou t kort - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Koen & Janine Los Buning - WaarBenJij.nu Ben moe, hou t kort - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Koen & Janine Los Buning - WaarBenJij.nu

Ben moe, hou t kort

Door: Koenstert

Blijf op de hoogte en volg Koen & Janine

30 December 2013 | Australië, Rockhampton

G'day mates!
Nu een x een mannelijk en bondig verslag van ondergetekende
:-D

We zijn alweer een paar dagen verder, de tijd vliegt hier!
Elke dag zijn we vroeg op en meestal vanaf 21.00 is het al bijna bedtijd.
Op zich prima, want het is al pikkedonker vanaf 19.00 en rijden in t donker wordt zowieso al afgeraden vanwege wildlife op de weg en onze rijdende baksteen is al een hele kluif overdag laat staan in het aardedonker op achterafweggetjes.

We zijn een paar uurtjes lekker koel onder de grond geweest in de Capricorn caves, mooi spul man, 83 km lang met inheemse dieren en planten, en een laag van 20+ meter aan guano ( vleermuizenstront ) waar men overheen loopt! Anyway een boel weetjes en dingetjes die ik erg boeiend vind. Boeiend! Boeiend! Zeg, hoe weet je dat allemaal???
Ok blijf lezen...

Daarna naar Mon Repos gereden, dat betekend "mijn rust" in frans, jaja.
Daar leggen elk jaar de zeeschildpadden hun eitjes en 2 maanden later komen er elke dag wel 100.000 kleine flipflop schildpadjes uit.
Nou heb ni 1 schildpad gezien, hele boel was dicht vanwege kerst ofsow.... Wateenonzin! Tevens komen de eitjes pas in februari uit, dan ni joh!

Daarna op goed geluk doorgereden naar 1 of andere camping bij Elliot Head, dat was ook huilen met de kraan open, half tokkie australie gaat blijkbaar camperen met kerst incl caravan, tentuitbouw, bbq , 2 honden waarvan er 1 nonstop jankt of blaft, 3 kinderen waarvan er ook 1 nonstop jankt of blaft, 61m kerstverlichting, een audioinstallatie, een v8 4x4 ford truck, een waterscooter en een boot.
Maar goed, na veel bier en wijn toch prima avond gehad.

Volgende dag naar Rainbow Beach gereden, de gateway naar Fraser Island. Die dag weinig gedaan lekker rustig aan.
Volgende dag lange wandelingen over Rainbow Beach en naar de 120m zandduin, allemaal rond t middaguur dus lekker soppen in je slippers! Daarna lekker tegen de golven gebeukt we waren doodop die avond.

De dag erna eindelijk Fraser Island day tour!
In de mega 4x4 truck met 14 man de hele dag suf gehusseld worden op de moeilijkste zandwegen in australie. Wel met 1,5 uur vertraging de accupolen waren weggesmolten, ah joh no worries, wel korting gekregen natuurlijk, blijf wel nederlander!

Met 100 kmp/u over t strand, mooie rainforrest walks, gezwommen in lake McKenzie wat bestaat uit regenwater en parelwit zand waarmee men juwelen schoonmaakt zo rond en fijn zijn de korrels.
Had geen juwelen mee, wel rayban ff gedaan en tanden. De rayban is idd schoon geworden..... Verder nog een boel auto's vast zien zitten, daardoor ook meer dan een uur file gehad op de enige zandweg.

Gister aangekomen op een prima camping met aardige mensen ergens bij "geenideemeer". Vandaag naar "The Australian Zoo" geweest van Steve Irwin RIP.
Prachtige mega groot opgezette Zoo. Leuke actievolle show incl het Irwin gezin en crocs en andere beesten. Daarnaast koala's en kangaroo's geaaid, ik hoop dat de diertjes t ook zo leuk vonden als wij...

Morgen naar Brisbane voor O&N, de beste wensen alvast!

• 31 December 2013 - 16:04

Rinus Buning:

Hoi Janine en Koen,

Een GELUKKIG 2014
    Lekker genoten van de jaarwisseling in Australië?

Groetjes van mama en papa